על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים דומים של  סמל

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
1 - 2 - 3 - 4 - 5 דפים
נמצאו: 39 טקסטים בנושא זה.
שמע
[0]
וידיאו
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
דמות
 

מילות המפתח: ספרות, סגנון, דמות ראשית, דמות משנית, דמות עגולה, דמות שטוחה
מקור השם מיוונית, Character. משמעו: פעולת חקיקה או חריטה בחומר קשה. דמות, גיבור, בספרות שמשמעה אופי, אישיות שהם יחודו של כל אדם. הדמות הספרותית דומה לאדם כמעט בכל תכונותיה.
יש דמויות ראשיות ומשניות, עגולות ושטוחות.
קיימים אמצעים שונים לאפיין דמות ביצירה ספרותית. ניתן לחלקם לשתי קטגוריות: דרך בלתי אמצעית ודרך אמצעית.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
אירוניה
 

מילות המפתח: ספרות, אירוניה, סגנון
צורת התבטאות ובה המשמעות הגלויה מנוגדת למשמעות הסמויה. צורה שמביעה לעג יחס של ציניות, הגזמה וסלידה. האירוניה מציגה ניגודים.
מטרת האירוניה היא בדרך כלל לבקר על ערכים מסוימים בחברה , על פעולות או על מוסר לקוי ובכך לערער את המוסכם לגביהם .  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
סימבוליזם
 

מילות המפתח: שירה, סגנון, סימבוליזם (אמנות), סימבוליסטים
סימבוליזם הוא זרם בשירה המודרנית.  פריחתו החלה במחצית השנייה של המאה ה- 19 בצרפת.
השם: סימבוליזם נגזר מהמילה היוונית "סימבולון" שפירושה - סמל.
הסימבוליסטים רצו לערער את מערך הערכים החברתי ואת המוסר החברתי. הם ביקשו ליצור מערכת ספרותית חדשה ובה תשמש הלשון, באופן מכוון, כמתווכת בין הדובר לעולם.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
ריאליזם
 

מילות המפתח: ספרות, סגנון, ריאליזם (אמנות)
זרם ספרותי שנוצר כתגובה לאסכולה הרומנטית. משמעות השם בלטינית- ממשות. יצירות ריאליסטיות החלו להיכתב מסוף המאה ה 19. נקודת המוצא של הריאליזם הוא בעולם. היוצר ניסה לתאר את העולם באופן ממטי, כלומר בצורה מהימנה קרובה למציאות.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
נאטורליזם
 

מילות המפתח: ספרות, סגנון, נטורליזם (אמנות)
הנאטורליזם הוא זרם ספרותי שהתפתח באירופה ברבע האחרון של המאה ה- 19. זרם שהתפתח מהריאליזם והביא אותו לקיצוניות. היוצרים הנאטורליסטים הדגישו את הצדדים הכלכליים – סוציאליסטיים של החברה והתייחסו פחות אל הצדדים הרוחניים והפסיכולוגיים של האדם.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
פואנטה
 

מילות המפתח: ספרות, סגנון, פואנטה
פואנטה היא מפנה פתאומי שחל ביצירה, בדרך כלל בסופה או לקראת סופה. לעיתים קרובות המידע המתגלה בפואנטה משנה את משמעות היצירה והרמזים שנזרעו מתפרשים באור אחר. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
האסכולה הקלאסית
 

מילות המפתח: ספרות, אמנות, שירה, קלאסיצזם
האסכולה הקלאסית, קליאסיצזם, היא אסכולה ספרותית מרכזית בתרבות אירופה במאות 17-18.
המושג קלאסי, הוא מונח שמתכוון לתרבות העתיקה היוונית –רומית. קלאסי במובן של יצירות מופת.
ליצירה הקלאסית יש נורמות כתיבה משלה, והיא מונחית על ידי השכל הישר ולא על ידי הרגש.
היצירה הקלאסית היא הרמונית מבחינת תוכן וצורה.    /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
האסכולה הרומנטית
 

מילות המפתח: ספרות, אמנות, שירה, רומנטיזם (אמנות)
האסכולה הרומנטית, רומנטיזם, היא אסכולה ספרותית, אשר נוצרה כנגד האסכולה הקלאסית.
התקופה המרכזית שבה הייתה שלטת אסכולה זו בתרבות אירופה (אנגליה, צרפת, גרמניה) היא סוף שנות המאה ה 18. הרומנטיקה מגיעה לתרבות רוסיה ואמריקה באמצע המאה ה 19.
על פי התפיסה הרומנטית האדם נחשב ליצור רגשי הפועל על צו רגשותיו ולא על פי השכל הישר.
על היוצר להתבונן פנימה אל תוך עצמו ולכתוב על רחשי ליבו. ישנה חשיבות לדמיונו של היוצר.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2003 שפה: עברית 

 
1 - 2 - 3 - 4 - 5 דפים
נמצאו: 39 טקסטים בנושא זה.