 |
|
 |
|
אשל מחבר:
גשר מפעלים חינוכיים
|
|
 |
|
 |
|
 |
עץ גבוה, בעל נוף רחב ומֵצל, ירוק תמיד, הפורח בסוף הקיץ. בין היתר, השתמשו בו בחרושת העץ. בימי קדם היתה לאשל חשיבות מיוחדת בהקשר לענייני פולחן: לצורך קבורה, מזבחות, או כעצם מקודש. בתנ"ך הוא נזכר שלוש פעמים: 1. אברהם נטע אשל בבאר שבע וקרא שָׁם בְּשֵׁם ה' אל עולם (בראשית כ"א 33) - עץ האשל נפוץ עד היום באיזור באר שבע; 2. שאול ישב תחת האשל ברמה (שמואל א', כ"ב 6); 3. עצמות שאול ובניו נקברו תחת האשל ביָבֵשׁ (שמואל א', ל"א 13), או תחת האלה ביבש (דברי הימים א', י' 12). מצויים סוגים שונים של עצי אשל: בגְאוֹן הירדן ("אשל הירדן"), בחולות חוף הים ("אשל החוף"), ובמלֵחוֹת ("אשל ים המלח", "אשל מרובע", "אשל המַן" ו"אשל גְדַל פֵּירות").
לקריאה נוספת: אשל מעבר ללקסיקון > לקסיקון מקרא
|