 |
|
 |
|
אם נושאת את קרבנה (פייטה) צלם:
-
|
|
 |
|
 |
|
את דמותו של האב המקריב מעלים קדישמן מיצירות העקדה שלו – אין מקום לאב כזה בעולמו. לעומת זאת מופיעות בציוריו ובפסליו נשים מקוננות המייצגות את האמהות המתאבלות על מות הבנים בהווה ואת האמהות המקוננות ממיתוס העקדה והצליבה – שרה ומריה. האם המקוננת היא דמות אוניברסאלית, נוצרית ויהודית. קדישמן מחבר את מראות המלחמה המזעזעים בהווה לסיפור המקראי . הוא מציג את יצחק כמת ממש, ובכך, כמו האמנים ארדון, פן ובזם - מצטרף למסורת המרטירולוגית היהודית ולסצנות הצליבה והפייטה של האמנות הנוצרית. ביצירותיו, קדישמן משנה את הסיפור המקראי – הוא מוציא ממנו את דמותו של אברהם, האב הקנאי המקריב את בנו, ממית את יצחק, משלב את הנשים המקוננות המייצגות את שרה בסיטואציית ההקרבה, הופך את האיל לאיל מלחמה ברברי - וכך מדגיש את כאבו ואת מחאתו נגד חשיבותו של מיתוס העקדה והקרבת הבנים במציאות הישראלית.
ביבליוגרפיה: |
|
כותר: |
אם נושאת את קרבנה (פייטה) |
צלם:
|
- |
שם
הפרסום מקורי:
|
אמנות במקראנט |
תאריך: |
- |
הערות: |
1. אוסף פריטי אומנות עבור אתר מקראנט. הפריטים באדיבות בעלי הזכויות. |
הערות לפריט זה: |
1. © מנשה קדישמן, אוסף גורי, פטוריה צלה, פיסטוויה, איטליה.
|
|
|