|
אסור לצאת מהקווים ואסור לגעת ברצפה
מילות המפתח: מעמד האישה, אמנות, נשים
נלי אגסי, מיצג שהתקיים במסגרת התערוכה "אסור לצאת מהקווים ואסור לגעת ברצפה", גלריה בורוכוב, תל-אביב, 1999; Windows Gallery, לונדון, 1997. במיצג זה ישבה האמנית נלי אגסי בחלון ראווה על כסא לבן, כשהיא לבושה שמלה לבנה ומאחוריה קיר לבן. על הרצפה הונחו גלילים של צמר אדום. במהלך המיצג, שנערך אל מול פני העוברים ושבים ברחוב, יצרה אגסי מעין שמלה חדשה באמצעות ליפוף חוטי הצמר האדום סביב גופה. יצירה זו עוסקת, בין היתר, בסוגיות הקשורות למצבן של נשים בחברה. /למידע מלא...
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון,
תיכון ומעלה שפה: עברית
|
|
שמלת קיר
מילות המפתח: מעמד האישה, אמנות, נשים
נלי אגסי, שמלת קיר, מתוך "ארמון הדמעות", משכן לאמנות, עין חרוד, 2002. במיצג "שמלת קיר" עמדה האמנית נלי אגסי במרכזו של חלל גלריה כשהיא לבושה שמלה בצבע עור. רצועות בד, גם הן בצבע עור, חוברו לקירות החדר ונמתחו עד אליה. במהלך המיצג אגסי הרימה את הרצועות בזו אחר זו, ותפרה אותן אל השמלה שלגופה. לאחר שהיא סיימה לתפור את כל הרצועות, ולמעשה הפכה את גופה ואת המרחב סביבה לאחד, היא יצאה מהשמלה והותירה אותה תלויה בחלל, כמיצב בפני עצמו וגם כזיכרון לפעולת המיצג. /למידע מלא...
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון,
תיכון ומעלה שפה: עברית
|
|
בן-גוריון עם חבריו למערכת 'האחדות', עיתון מפלגת 'פועלי ציון' בארץ ישראל, ירושלים, 1911
מילות המפתח: בן-גוריון, דוד, עיתונות עברית, פועלי ציון
יושבים, מימין לשמאל: יצחק בן-צבי, בן-גוריון ויוסף חיים ברנר; עומדים - אהרן ראובני ויעקב זרובבל. זמן קצר לאחר עלותו ארצה נבחר בן-גוריון לוועד המרכזי של מפלגת 'פועלי ציון', וב- 1910 נבחר כחבר מערכת בטאונה החדש, 'האחדות', שם פתח בפעילותו הספרותית ועל מאמריו שם החל לחתום בשם משפחתו החדש, בן-גוריון. /למידע מלא...
|
קהל יעד: כולם תאריך: [-] שפה: עברית
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון,
תיכון ומעלה שפה: עברית
|
|
Unstitching the Light (לפרום את האור)
מילות המפתח: מעמד האישה, אמנות, נשים
נלי אגסי, מתוך המיצג Unstitching the Light (לפרום את האור), Heidelberger Kunstverein, היילדברג, 2000. בתמונה זו, מתוך המיצג "לפרום את האור", נראית האמנית נלי אגסי כשהיא עומדת על שולחן ערוך לסעודה, לבושה בשמלה לבנה, ואל אזור בית החזה שלה מחוברות תשע רצועות בד הקשורות בקצותיהן לאבנים. גופה נוטה מעט קדימה, כיוון שאורכן של הרצועות מונע ממנו להתיישר. הבד הרך נתון לשליטת האבנים הכבדות ומגביל את תנועתה. אפשר לפרש זאת כייצוג סמלי של הגבולות שהחברה שמה לנשים. /למידע מלא...
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון,
תיכון ומעלה שפה: עברית
|
|