 |
|
 |
|
וישקני מנשיקות פיהו כי טובים דודיך מיין (שיר השירים א 2)
|
|
 |
|
 |
|
כמעט כל הציור מבוסס על גווני זהב-נחושת, היוצרים תחושה של אור הקורן מהדמויות ומשאר האובייקטים המופיעים בציור. אותו אור-זהב מופיע בציורים רבים של אבל פן וייתכן והוא נועד להצביע על קדושתו של הטקסט אליו מתייחסים הציורים. הסצנה המוצגת בפנינו מזכירה סיטואציה של מציצנות, כאשר אנו המציצים, והאשה בתמונה "גילתה" אותנו. וכך, לצד האור הזוהר המחדיר קדושה בתיאור, מקרב אבל פן את הסיטואציה למקרה יומיומי, לחושניות אנושית. ניתן לראות בזה קשר למחלוקת שקיימת לגבי שיר השירים: האם זהו שיר אהבה חושני? ואם כן – מה מקומו בכתבי הקודש? או שמא זוהי אהבה אלגורית בין האל לעם ישראל? את התבוננותה של האשה לכיוון אחר ניתן לפרש בדרך נוספת: ייתכן והיא דוחה את האוהב, ובכך הציור מצביע על החמצת האהבה, על חוסר מימושה.
ביבליוגרפיה: |
|
כותר: |
וישקני מנשיקות פיהו כי טובים דודיך מיין (שיר השירים א 2) |
שם
הקטלוג:
|
אבל פן 1963-1883 |
מחבר:
|
פן, אבל |
תאריך: |
דצמבר 1987 |
הוצאה לאור:
|
מעינות |
הערות: |
1. אלבום ציורים עם מבואות ודברי הסבר. 2. הקדמה: יעל גנסיה. 3. מבואות: ד"ר גדעון עפרת, יגאל צלמונה, יעל גנסיה. 4. תרגום מעברית: פרץ קדרון. 5. באדיבות מר איתיאל פן. |
|
|