על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים של המחבר  ד"ר רמי קליין

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 דפים
נמצאו: 43 תמונות בכל המאגר.
וידיאו
[0]
אתרים
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
ממוצע חודשי של גשם בתל-אביב
ממוצע חודשי של גשם בתל-אביב
 

מילות המפתח: משקעים (אקלים), גשמים
גרף זה מציג את כמות הגשם החודשית הממוצעת בתל אביב. קל לראות שהחודשים הגשומים ביותר הם דצמבר וינואר. הכמות השנתית הכוללת מתקבלת על ידי סיכום הכמויות החודשיות, וערכה כ-550 מ"מ. /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
מפת האקוויפרים בישראל
מפת האקוויפרים בישראל
 

מילות המפתח: מי תהום, אקוויפר
בישראל יש 3 אקוויפרים עיקריים המספקים חלק ניכר מתצרוכת המים שלנו: אקוויפר החוף, המשתרע ממזרח לקו החוף, בין הכרמל לרצועת עזה, אקוויפר ההר, המצוי מתחת לשטחים בשומרון, ביהודה ובהרי חברון, ואקוויפר החרמון. /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
התפשטות של גלי צונמי
התפשטות של גלי צונמי
 

מילות המפתח: רעידות אדמה, צונמים (נחשולי ים), גלי ים
המילה היפנית "צונמי" מתארת תופעה של היווצרות גלי ענק באוקיינוס. גלים אלה נוצרים בעקבות רעידות אדמה חזקות מאוד. גלי צונמי נפוצים בעיקר באוקיינוס השקט. באזור זה יש "אזורים חמים", שבהם מתרחשות רעידות אדמה. /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
מחזור המים בטבע
מחזור המים בטבע
 

מילות המפתח: מים
קרני השמש פוגעות במים ומחממות אותם (1). כך נוצרים אדים העולים למעלה, מתקררים, מתעבים ויוצרים עננים (2). העננים מוסעים על-ידי הרוחות אל היבשה ומורידים שם את הגשמים (3). המים, העוזבים את האוקיינוסים ואת המאגרים העיליים בדרך של התאדות, חוזרים אליהם בצורה של משקעים, של נהרות זורמים ושל מי תהום חבויים (4).  /למידע מלא...


קהל יעד: יסודי, חטיבה תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
קשרי מימן במולקולות מים
קשרי מימן במולקולות מים
 

מילות המפתח: מים, מימן
מעבר המים ממצב צבירה אחד למשנהו מחייב בנייה או שבירה של קשרי המימן שבין המולקולות. במעבר מקרח (1)לנוזל לא כל קשרי המימן שבין המולקולות חייבים להישבר (2,3). לעומת זאת, במעבר מנוזל לגז כל קשרי המימן חייבים להישבר, והמולקולות חייבות להיות חופשיות לגמרי (4). הקווים האפורים מציינים את קשרי המימן בין המולקולות.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
זרם הגולף
זרם הגולף
 

מילות המפתח: גלים וזרמים
זרם הגולף הוא זרם מים חמים, המגיע ממפרץ מקסיקו וזורם מצפון מערב האוקיאנוס האטלנטי, סמוך לחופיה המזרחיים של ארצות הברית, אל כיוון חופי בריטניה ואיסלנד. מהירותו של הזרם עשויה להגיע עד 9 קמ"ש. במהלך זרימתו של זרם הגולף נגזרות ממנו טבעות מים והן נעות מצפון ומדרום לו. הטבעות הצפוניות מכילות מים חמים, שמקורם בים סארגאסו הדרומי. מים אלה עניים בחומרי מזון וביצורים חיים. לעומת זאת, הטבעות הדרומיות מכילות מים קרים, שמקורם בצפון האוקיינוס האטלנטי. מים אלו עשירים בחומרי מזון וביצורים חיים. הטבעות הקרות נעות דרומה ולבסוף מתחברות שוב אל זרם הגולף, סמוך לחופי פלורידה. בתוך טבעות המים הקרות והחמות מתרחשת תנועה מערבולתית של המים, שכיוונה מסומן על ידי כיוון החצים השחורים. /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
יצירה והרס של אוזון
יצירה והרס של אוזון
 

מילות המפתח: אוזון
האוזון נוצר בעת שקרינה פוגעת במולקולה של חמצן ושוברת אותה לשני אטומים (1). אחד מהם פוגש מולקולת חמצן אחרת (2), ומתלכד עמה ליצירת אוזון - מולקולה ובה שלושה אטומי חמצן (3). האוזון נהרס בעת שקרינה על סגולה פוגעת בו (4). הקרינה מפרקת את המולקולה לאטום בודד של חמצן ולמולקולה של חמצן (5,6). /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי
חיזוי מזג האוויר על פי מפות סינופטיות
חיזוי מזג האוויר על פי מפות סינופטיות
 

מילות המפתח: חיזוי מטאורולוגי, מפה סינופטית
1. שקע באזור כרתים - השקע מרוחק מישראל ונמצא באזור כרתים. בישראל מזג האוויר נאה, טמפרטורות חמימות והעננות גבוהה.
2. יממה לפני הגשם - השקע נע מזרחה, הרוחות בישראל דרום מערביות. תוך 24 שעות עתיד מזג האוויר להשתנות לקר וגשום.
3. מזג אוויר סוער בישראל - מרכז השקע מצוי סמוך לחופי הארץ. אוויר קר חודר לישראל ומביא עמו מזג אוויר סוער: גשמים, ברד וברקים ולעתים גם שלג בהרים.
4. השקע נע ממזרח לישראל - השקע עבר מעל ישראל בכיוון מזרח. הגשמים פוחתים, אך הטמפרטורות נשארות נמוכות. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 1999 שפה: עברית 

 
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 דפים
נמצאו: 43 תמונות בכל המאגר.