קהל יעד: תיכון תאריך: , 1969-1971 שפה: עברית
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון תאריך: תש"ן - תשס"ד שפה: עברית
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון תאריך: תש"ן - תשס"ד שפה: עברית
|
|
המלך במבט אירוני : על תחבולותיו של המספר בסיפור בת שבע ועל שתי הפלגות
מילות המפתח: דוד (המלך), תנ"ך כספרות, בת שבע (אשת דוד), אוריה החיתי
במאמר זה, העוסק בתיאוריות קריאה ספרותית, מציגים המחברים את תפקידו של הקורא במילוי הפערים בטקסט. הפערים בכתוב נוצרים באופן מכוון על ידי המספר, הבוחר אילו פרטים להציג והיכן לאורך הסיפור. את הטענה הספרותית, מדגים המאמר באמצעות סיפור דוד ובת שבע (שמואל ב יא 1). לטענתם, המספר המקראי, הלכאורה תמים, מוביל את הקורא לכמה אפשרויות פענוח למעשי דוד ולמידת הבנתו של אוריה את המצב. באמצעות הפערים, גורם המספר לקורא לשרטט את דמות דוד באופן אירוני, על אף שבפועל, המספר לא מאשים אותו בדבר.
/למידע מלא...
|
קהל יעד: תיכון ומעלה תאריך: , 1968 שפה: עברית
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון תאריך: 2005 שפה: עברית
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון תאריך: תשנ"א - תשס"ד שפה: עברית
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון תאריך: , תשס"ב שפה: עברית
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון ומעלה שפה: עברית
|
|