על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים דומים של  חגי הנביא ומקומו בחידוש העצמאות

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 ... הדפים הבאים ... 11 דפים
נמצאו: 87 פריטים בנושא זה.
שמע
[0]
וידיאו
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הכרזת כורש
 

מילות המפתח: תקופת בית שני, שיבת ציון (פרס), הצהרת כורש
המידע בדף זה עוסק ברקע להכרזת כורש, ובנוסח העברי והארמי שלה. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט
גלות בבל ושיבת ציון
 

מילות המפתח: שיבת ציון (פרס), הצהרת כורש, גלות בבל
בעקבות חורבן בית מקדש הראשון בשנת 586 לפני הספירה הוגלתה ממלכת יהודה לבבל. לאחר 50 שנה עם כיבוש בבל על ידי הפרסים הוכרזה הצהרת כורש, ע"י כורש מלך פרס, אשר בעקבותיה חלק מבני העם היהודי שבו לארץ והקימו את בית המקדש השני.   /למידע מלא...


קהל יעד: יסודי, חטיבה שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
החברה לחקר המקרא בישראל הסוכנות היהודית לארץ-ישראל. המחלקה לחנוך ולתרבות
הרקע ההיסטורי להצהרת כורש : א
 

מילות המפתח: שיבת ציון (פרס), תנ"ך. עזרא, הצהרת כורש
המאמר מבסס את הטענה שהצהרת כורש היא אותנטית. נוסח ההצהרה מרמז על המקוריות שלה, וגליל כורש, שבו הצהרה דומה שנתנה לבבל, מחזק את הסבירות ההיסטורית של מתן רשות לשיקום מקדש ועיר המקדש. הצהרת כורש היא חלק ממדיניות כללית שכדי להסביר אותה ידון המשך המאמר בארועים בבבל בתקופה שקדמה לכיבוש הפרסי. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: תשכ"ד שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
קתדרה לתולדות ארץ ישראל ויישובה
שיבת ציון בחזון ובמציאות
 

מילות המפתח: שיבת ציון (פרס), תנ"ך. עזרא, תנ"ך. זכריה, תנ"ך. חגי
עיון בשלושה מקורות המספרים על בניין המקדש השני :עזרא-נחמיה, חגי וזכריה. שלושת המקורות שותפים לתקווה של מימוש נבואת  'שבעים שנה' של ירמיהו. שלושתם מתארים את שיבת ציון על פי השקפת עולמם. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: תמוז, תשל"ז שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
רכס : פרוייקטים חינוכיים
עם וארץ בתקופת שיבת ציון : ג
 

מילות המפתח: שיבת ציון (פרס), תנ"ך. זכריה, תנ"ך. חגי
חלק זה של המאמר דו ביחס של נביאי שיבת ציון, חגי וזכריה לשאלת הזהות הלאומית. חגי וזכריה אינם דנים בבעית הזהות ואין הם מתמודדים באופן ישיר עם השאלות בנושא זה . אולם, מתוך נבואותיהם ניתן ללמוד כי לשיטתם גם שבי ציון וגם הנותרים בארץ הם חלק מעם ישראל. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: תש"ן שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
יד יצחק בן-צבי
מקדש שבי ציון : מציאות ואידיאולוגיה - מקומו של המקדש במחשבת התקופה
 

מילות המפתח: בית המקדש, שיבת ציון (פרס), תנ"ך. זכריה, תנ"ך. חגי
חלק זה של המאמר דן באופן שבו התייחסו הנביאים חגי וזכריה למקדש. בדברי שני הנביאים קימת הדגשת המחויבות לבניין הבית למרות הקשיים והסבר קשיי הזמן כנובעים מהעיכוב בבניית בית המקדש. המאמר עומד על הקשר שבין תפיסה זו להשקפות הנביאים של סוף ימי הבית הראשון. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: 2000;תש"ס שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
החברה לחקר המקרא בישראל
המערכה המדינית : הצהרת כורש
 

מילות המפתח: שיבת ציון (פרס), הצהרת כורש
חלק זה של המאמר מתאר את הקשיים הרבים שעימם התמודדו שבי ציון: יחס השלטןן הפרסי, יחס יושבי הארץ, המצוקה הכלכלית והאכזבה מהפער בין התקוות למציאות. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: 1983 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
החברה לחקר המקרא בישראל
המערכה המדינית : חזון שהכזיב
 

מילות המפתח: שיבת ציון (פרס), הצהרת כורש
חלק זה של המאמר מתאר את הצפייה מכורש כפי שבאה לידי ביטוי בכתובים המקראיים  ואת האכזבה ממנו. כותב המאמר סבור כי כורש חזר בו מהבטחותיו וכי רק בימי דרויש  החל תהליך שיבת ציון בהיתר המלכות. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון תאריך: 1983 שפה: עברית 

 
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 ... הדפים הבאים ... 11 דפים
נמצאו: 87 פריטים בנושא זה.
Thumbnails by: pagepeeker.com