![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
עמוד הבית > מדעי החברה > פסיכולוגיה > למידה |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
עד כה הכרנו שני סוגי גירויים בהתניה האופרנטית: חיזוק חיובי וחיזוק שלילי. ההגדרה של סקינר למושג עונש היא: ההבדלים בין סוגי הגירויים: עונש, חיזוק חיובי וחיזוק שלילי לאחר שהכרנו את המושג עונש על-פי סקינר, נבחן את ההבדלים בין סוג גירוי זה לבין שני סוגי הגירויים האחרים: חיזוק חיובי וחיזוק שלילי. ראו את ההבדלים ביניהם בטבלה הבאה:
האם כדאי ללמד באמצעות עונש? ראינו שניתן להשתמש בעונשים בתהליך הלמידה, אך האם זה רצוי? הפסיכולוגים ממליצים להמעיט את השימוש בעונשים בשל השפעותיהם השליליות. התרשים הבא מתאר את חסרונות העונש:
קראו עוד:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|