![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
עמוד הבית > טכנולוגיה ומוצרים > תחבורהעמוד הבית > ישראל (חדש) > תשתיות > תחבורה > תחבורה יבשתית |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
יותר מ-40,000 איש מגיעים לעבודתם בתל-אביב-יפו בהליכה ברגל, ומעטים מהם מגיעים ברכיבה על אופניים. לתל-אביב-יפו כמה יתרונות שמעודדים רכיבה על אופניים או הליכה ברגל: האקלים בה נוח, אדמתה מישורית, והמרחקים קטנים.
הנה כמה מן הסיבות הרבות:
כל היתרונות האלה גרמו לעיריית תל אביב לפעול לעידוד הרכיבה על אופניים. לשם כך הוכשרו ברחבי העיר כ-100 ק"מ (נכון לשנת 2007) של שבילים להולכי-רגל ומסלולי אופניים.
כדי לעודד תלמידי תיכון להגיע לבית-ספרם באופניים נבחרו ארבעה בתי-ספר תיכוניים שתלמידיהם, בשיתוף עם מוריהם והוריהם, מתכננים את רשת שבילי האופניים המתאימה להגעה לבית-הספר. השבילים האלה ייסללו, ובכניסה לבית-הספר יוצבו מתקנים לחניית אופניים. נוסף על זה, עורכים בבתי-הספר פעולות הסברה להצגת יתרונות הרכיבה על אופניים, הכרת כללי הבטיחות שרוכבי האופניים נדרשים לפעול על-פיהם, והעלאת המודעות של הנהגים בכלי-רכב להימצאותם של רוכבי אופניים סביבם. גם באוניברסיטת תל-אביב המשתרעת על פני שטח גדול מתכננים להכשיר שבילי אופניים נוספים, ולהציב מאות זוגות אופניים לשימוש הסטודנטים ללא תשלום. מה חסר? לרוכבי האופניים צריך להכשיר מסלולים המיועדים לאופניים בלבד, כי כאשר המסלול שלהם משולב במדרכה, הם עלולים להפריע להולכי-הרגל, והולכי-הרגל אינם מאפשרים לרוכבים נסיעה שוטפת. נוסף על כך, כאשר המסלול לאופניים משולב במדרכה, יש בו מכשולים שמפריעים לרוכבים כמו: ספסלים ופחים.
כדי לעודד את ההליכה ברגל צריך לדאוג:
לסיכום כ-70,000 מתושבי תל אביב מתגוררים במרחק קטן ממקום עבודתם, כלומר עד חמישה ק"מ, ו-10,000 תלמידי תיכון מתגוררים במרחק דומה מבית-ספרם. אם כל האנשים האלה יעברו מנסיעה בכלי-רכב לרכיבה על אופניים או להליכה ברגל, זה יקל מאוד עליהם ויפחית את עומס התנועה בעיר.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|