קהל יעד: כולם תאריך: - שפה: עברית
|
קהל יעד: כולם תאריך: - שפה: עברית
|
|
"עת לטעת...עת להשליך אבנים" (קהלת ג, ב-ה)
מילות המפתח: תנ"ך באמנות, תנ"ך. קהלת, רבינוביץ, ישראל
ישראל רבינוביץ, "עת לטעת... עת להשליך אבנים...", 1990, 22X83X26, ברזל, בזלת, גלעיני זיתים. /למידע מלא...
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון תאריך: - שפה: עברית
|
|
"הנני קולע את יושבי הארץ בפעם הזאת " (ירמיה י יח)
מילות המפתח: חורבן בית ראשון, תנ"ך באמנות, רבינוביץ, ישראל
ישראל רבינוביץ, 1991.ברזל, אבן 20X80X40. כותרת הפסל לקוחה מירמיה י', י"ח: כִּי-כֹה אָמַר ה, הִנְנִי קוֹלֵעַ אֶת-יוֹשְׁבֵי הָאָרֶץ בַּפַּעַם הַזֹּאת; וַהֲצֵרֹתִי לָהֶם לְמַעַן יִמְצָאוּ. נבואה זו עוסקת בבואו של אויב, והיא כוללת תיאורי חורבן ובסופם תפילה. ירמיהו קורא ליושבי ירושלים המצויה במצור להתכונן ליציאה לדרך, משום שהוא מבין שאין מדובר באסון חולף אלא בחורבן והגליה (פס' י"ז). בפסוק י"ח, שחלקו מצוטט בכותרת היצירה, מדמה הנביא את השלכת יושבי הארץ ממקומם להשלכת אבן קלע, ואומר שחטאי העם הם שיובילו לגירוש ולצרות שינחתו עליהם. /למידע מלא...
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון תאריך: - שפה: עברית
|
|
הברכה והקללה
מילות המפתח: תנ"ך באמנות, רבינוביץ, ישראל
ישראל רבינוביץ, 1994. ברזל, עץ. 32X97X30. ברכה וקללה הם מושגים שחוזרים במקומות שונים במקרא. לפי התפיסה במקרא, הברכה והקללה הן בעלות כוח להוביל, בהתאמה, למצב טוב או למצב הרסני. (בבראשית, כ"ז, י"ב, יצחק מביע את חששו במשפט המעיד על תפיסה זו - אוּלַי יְמֻשֵּׁנִי אָבִי, וְהָיִיתִי בְעֵינָיו כִּמְתַעְתֵּעַ; וְהֵבֵאתִי עָלַי קְלָלָה, וְלֹא בְרָכָה.) /למידע מלא...
|
קהל יעד: כולם תאריך: - שפה: עברית
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון תאריך: - שפה: עברית
|
קהל יעד: כולם תאריך: 2011 שפה: כולם
|
|