על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים דומים של  הכנסייה במערב אירופה - גורם ציוויליזטורי מטמיע בימי-הביניים

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
1 - 2 - 3 דפים
נמצאו: 18 טקסטים בנושא זה.
שמע
[0]
וידיאו
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
התגבשותה של ההנהגה הדתית
 

מילות המפתח: אסלאם, נצרות, יהדות, מוחמד (הנביא), ישו, משה (רבינו)
בשלוש הדתות יש זיקה בין ההנהגה הדתית לבין הדמויות המייסדות של קהילת המאמינים- משה, ישוע ומחמד. ביהדות, הכוהנים הם שהנהיגו את העם עד חורבן בית המקדש השני בכך שקיימו את הפולחן; לצידם צמחה הנהגה של חכמים, שהיו בקיאים בתורה. את הכוהנים והחכמים ירשו לאחר החורבן הרבנים. בנצרות נחשבים כוהני הדת ליורשיהם של כוהני בית המקדש ושל השליחים, תלמידי ישוע; באסלאם נחשבים אנשי הדת ליורשי הנביאים, ובראשם מחמד.  /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: תשס"ה,2005 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תפקידים דתיים : הוראה וחינוך
 

מילות המפתח: חינוך יהודי, אסלאם, נצרות, הנהגה דתית, חינוך דתי
אחד מהתפקידים החשובים שלקחה על עצמה הקהילה ביהדות, בנצרות ובאסלאם הוא מתן חינוך דתי לבניה. בקהילה היהודית שימשו בתפקיד "מלמדים" ובקהילה הנוצרית והמוסלמית העניקו לרוב המנהיגים המקומיים השכלה דתית בסיסית לבנים.  /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: תשס"ה,2005 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
ישראל. משרד הבטחון. ההוצאה לאור
ביקורת מתוך הנגדה
 

מילות המפתח: ניטשה, פרידריך, נצרות, הלניזם
אחת הדרכים שבאמצעותן ניסה ניטשה להתבונן ולבחון את תרבות זמנו הייתה דרך ההנגדה. הנגדה בין תרבות יוון והתרבות הנוצרית, המתמקדת בדמויותיהם של שני אלים הניצבים במרכזן של שתי התרבויות: דיוניסוס וישו. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון, תיכון ומעלה תאריך: 1989 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
כיצד החלו חיי האדם בעולם?
 

מילות המפתח: אסלאם, נצרות, יהדות, חטא, אדם וחוה
הטקסט מתאר את ראשית חיי האדם על אדמות, על פי הקראן ועל פי ספר בראשית שבתנ"ך, ובברית הישנה. על פי שני המקורות, חטאו אדם וחווה ולכן גורשו מגן העדן ונגזרו עליהם חיי עמל וסבל.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון, תיכון ומעלה תאריך: תשס"ה,2005 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
כיצד נוצרה האמונה באל אחד - מונותאיזם?
 

מילות המפתח: אסלאם, נצרות, יהדות, מונותיאיזם, אברהם (אבינו)
הטקסט מתאר את היווצרות המונותיאיזם באמצעות היכרות עם אברהם, אבי המאמינים באל אחד. במאמר מצוטטים ומוסברים מקורות מספר בראשית שבתנ"ך ובברית הישנה, מן הקראן, מספרות המדרש היהודית ומ"סיפורי הנביאים" באסלאם.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון, תיכון ומעלה תאריך: תשס"ה,2005 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
כיצד נוצרה קהילת המאמינים הנוצרית?
 

מילות המפתח: נצרות, ישו, אמונה
הטקסט עוסק בהיווצרותה של קהילת המאמינים הנוצרית, על פי המסופר ב"ברית החדשה". המאמר סוקר את תולדות חיי ישוע ואת מפעלם של תלמידיו, שנים עשר השליחים, שהפיצו את האמונה במשיחיותו.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון, תיכון ומעלה תאריך: תשס"ה,2005 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
כתבי הקודש בנצרות – הברית הישנה והברית החדשה
 

מילות המפתח: נצרות, הברית החדשה, ספרים חיצוניים
הטקסט מתאר את אסופת הספרים המקודשת בנצרות (ה"ביבליה"). הברית הישנה כוללת את ספרי התנ"ך וספרים נוספים, שכונו על ידי חז"ל "ספרים חיצוניים"; הברית החדשה כוללת את ספרי הבשורה, ספר מעשי השליחים, איגרות וספר חזון יוחנן. הטקסט דן בנושאים נוספים: הקשר בין הברית הישנה לברית החדשה והתפקיד שהן ממלאות בעבודת האלוהים בנצרות.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון, תיכון ומעלה תאריך: תשס"ה,2005 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
האל באמונה המונותיאיסטית
 

מילות המפתח: אסלאם, נצרות, יהדות, מונותיאיזם, אמונה
שלוש הדתות המונותיאיסטיות מבוססות על האמונה באל אחד ויחיד, שברא את העולם ושמנהיג אותו. הטקסט עוסק ביחידותו של האל ובכוחותיו.  /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון, תיכון ומעלה תאריך: תשס"ה,2005 שפה: עברית 

 
1 - 2 - 3 דפים
נמצאו: 18 טקסטים בנושא זה.