על הספריה
הסדרי נגישות
כתבו אלינו
הספרייה הוירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית הספרייה הוירטואלית עמוד הבית > פריטים מתוך תקליטור  שירים בתערוכה : דיאלוג בין שירה לאמנות פלסטית

עמוד הבית (26)
מדעי החברה (4)
מדעי הרוח (1)
מדינת ישראל (36)
יהדות ועם ישראל (23)
מדעים (33)
מדעי כדור-הארץ והיקום (30)
טכנולוגיה ומוצרים (61)
מתמטיקה וסטטיסטיקה (48)
אמנויות (29)
אחר (6)
ישראל (חדש) (3)
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 ... הדפים הבאים ... 16 דפים
נמצאו: 128 פריטים בכל המאגר.
תמונה
[0]
שמע
[0]
וידיאו
[0]
אתרים
[0]
 
הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית ישראל. משרד החינוך. האגף לתכנון ופיתוח תוכניות לימודים
אבא קובנר
 

מילות המפתח: קובנר, אבא
משורר ומספר עברי, חי בשנים 1918 - 1987. /למידע מלא...


קהל יעד: כולם תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית ישראל. משרד החינוך. האגף לתכנון ופיתוח תוכניות לימודים
מטונימיה
 

מילות המפתח: מטונימיה (סגנון)
מטונימיה היא צורה של לשון ציורית שבה פרט מסוים בא לייצג את השלם או להחליף פרט אחר הסמוך או הקשור אליו. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית ישראל. משרד החינוך. האגף לתכנון ופיתוח תוכניות לימודים
קונוטציה
 

מילות המפתח: קונוטציה
קונוטציה - connotation בלטינית: com - ביחד. notare - להבחין, לסמן. כלומר: לסמן ביחד או להבחין ביחד.
קונוטציה פירושה השתמעות נלווית, או משמעות נוספת על המשמעות המילונית-הראשונית של מלה (המשמעות המילונית-הראשונית נקראת דנוטציה). /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית ישראל. משרד החינוך. האגף לתכנון ופיתוח תוכניות לימודים
האנשה
 

מילות המפתח: האנשה
האנשה - personification היא ציור לשוני המייחס תכונות, רגשות ופעולות אנושיות לטבע, לחפצים ולמושגים. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית ישראל. משרד החינוך. האגף לתכנון ופיתוח תוכניות לימודים
שיר לירי
 

מילות המפתח: שירה לירית
שיר לירי - lyric poem מיוונית עתיקה: lyre הוא כלי נגינה - נבל קטן.
בתקופות קדומות נהגו משוררים נודדים לשיר ולנגן את שיריהם. אך מזה חמש מאות שנים משוררים כותבים שירים ליריים שלא אמורים להיות מושרים או מנוגנים. ובכל זאת דבקו עקבותיו של כלי הנגינה העתיק בסוג שירה זה, המכונה שירה לירית, דהיינו שירה המביעה בעוצמה רגשית רבה הלך נפש אישי ופרטי ביותר. יש המתארים אותה כביטוי של "חוויה שלבשה צורה." /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית ישראל. משרד החינוך. האגף לתכנון ופיתוח תוכניות לימודים
רטוריקה
 

מילות המפתח: סגנון, רטוריקה
הרטוריקה של שיר היא מכלול דרכי הכתיבה שבהן בוחר המשורר, כדי לעורר את הקשב של הקורא וכדי להפעיל בו את הרגש והמחשבה. מקורו של המושג הוא בתורת הנאום ביוון הקדומה, אשר בה שיכללו את הנאום לדרגת אמנות ביצועית בעלת כללים וצורות משלה. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית ישראל. משרד החינוך. האגף לתכנון ופיתוח תוכניות לימודים
פרודיה
 

מילות המפתח: פרודיה
פרודיה - parody ביוונית paroidia פירושה שיר ששרים על יד. למעשה הפרודיה היוונית היתה מחזה קומי גרוטסקי שהוצג, כהרפיה קומית, לאחר הצגת הטרגדיות. כיום אנו משתמשים במושג זה כדי לסמן יצירה המחקה, על דרך ההגזמה והגיחוך, יצירה אחרת. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 1999 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית ישראל. משרד החינוך. האגף לתכנון ופיתוח תוכניות לימודים
פסיחה
 

מילות המפתח: שירה, משקל וחרוז
פסיחה - enjambement היא קטיעה של הרצף התחבירי בסיום שורת שיר. היא נוצרת באותם מקרים שבהם סיום השורה קוטע את השטף הטבעי של המשפט. /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 1999 שפה: עברית 

 
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 ... הדפים הבאים ... 16 דפים
נמצאו: 128 פריטים בכל המאגר.